26 Eylül 2012 Çarşamba

El Yapımı Eşleştirme ve Hayvanları Tanıtma Kartları

Oğluma kendim eşleştirme ve hayvanları tanıtma kartı yaptım.Artık oğlum bazı hayvanları görünce onları tanıyıp isimlerini söyleyebiliyor tabi kendi dilinde.Çocukların beyinlerinin bilgisayar hard diski gibi hızlı olduğunu söylerler.Gerçekten de bu yaşlar itibariyle algıları o kadar yüksek ki ne versen sünger gibi emiyorlar.Bende oğlumun gelişimine bir nebze olsun katkıda bulunmak için bu kartları yapmaya karar verdim.Hep ekonomik hem pratik oldular.Sizde kendi eşleştirme ve eğitici kartlarınızı kendiniz yapmak isterseniz işte gereken malzemeler:
 *Karton
*El işi kağıdı
*Uhu
*Şeffaf bant
*Makas



 




İlk önce kartonları istediğim ölçülerde kestim.Renkli el işi kağıtlarını da aynı ölçülerde kestim.Kartonlarımızın üzerine yapıştırdım.Sonra kırtasiyelerde 1 tl.ye satılan hayvanlar,sebzeler, vb. resimlerin olduğu yapışkanlı stikırları renkli kağıtla kaplı kartonların üstüne yapıştırdım.Bazılarında hayvanların isimleri üzerinde yazılı ama bazılarında olmadığı için kendim elle yazdım.En son da yaramaz bıdığım resimleri yırtmaya kalkışmasın diye geniş selobant ile lamine ettim(kapladım).Böylece daha dayanıklı oldular.İşte tüm aşamaları bu sadece 3-5 tl.ye bu kartları yapmak mümkün.



Bu da oğlumun mama kutularından yaptığım kutumuz.Kartlarla işimiz bitince içine yerleştiriyoruz.bunun içinde 3 adet mama kutusunu belli bir uzunlukta kestikten sonra uhu ile birbirlerine yapıştırdım.dış yüzeyini yapışkanlı kağıtla kaplayıp en son lamine ettim.

4 yorum:

durununannesi dedi ki...

ellerinize sağlık çok güzel olmuş..
bizim bloğumuzda da buna benzer bişeyler var bakmanızı tavsiye ederim..belki değişik oyuncaklar için size ilham verebilir..
sevgiler :)
http://www.enduruyanim.com/2012/07/04/kuslu-eslestirme-kartlari-montessoriye-devam/

hafıza kartları :)
http://www.enduruyanim.com/2012/08/14/hafiza-kartlari-ile-oyunumuz-sut-sise-kapaklarinin-geri-donusumu/

nurcan dedi ki...

teşekkür ederim evet sizin bloğunuzda da güzel şeyler var takip ediyorum.Sizin de ellerinize sağlık.

Tanla dedi ki...

Selamlar nurcan
Senin kartların da harika olmuş.
Özellikle eşleştirme kartları fikrini beğendim. Paylaştığın için çok teşekkürler...

nurcan dedi ki...

Teşekkür ederim Tanla eminim ki Can da çok sevecektir senin yaptıklarını.