2 Mayıs 2012 Çarşamba

Barbunya Yemeği

Bugün oğluma barbunya yemeği yaptım.Aslında yemeği kendimiz için pişirdim ama içine tuz koymadım salçasını da az koydum.Zaten biber salçamı kendim yaptığım için gönül rahatlığıyla kullanabiliyorum.Yedirirken acaba gaz yapar mı diye endişeliydim ama kaynatma suyunu döktüğüm için ve tel süzgeçte kabuklar kaldığı için pek etkilemez sanırım.Gelelim yemeğimizin yapılışına;
1 adet patates
1 adet havuç
1 arpacık soğanı
barbunya(geceden ıslattım ve bol suda yıkadım)
az salça
et

Yapılışı: Bir gece önceden ıslattığım barbunyayı bol suda yıkadım ve ilk haşlama suyunu döktüm ki gaz yapmasın.İçine ayrı bir tavada kızarttığım kuşbaşı dana etini,doğranmış havucu,soğanı, salçasını ve bütün bir patatesi ekledim ve düdüklüde 45 dk.pişirdim.Oğluma yedirirken de bütün patatesi,havuçları ve yaklaşık bir yemek kaşığı barbunyayı tel süzgeçte güzelce süzüp üzerine 1 tatlı kaşığı zeytin yağı da ekleyerek yedirdim.Umarım bebişleriniz de siz de seversiniz zira biz afiyetle yedik.

Hiç yorum yok: