28 Ağustos 2012 Salı

İlk Adım Töreni Yada Köstek Kesme


Oğlum ilk adımlarını yaşını girdiği gün yani birinci yaş gününde attı.O gün cesaret edip birkaç adım yürüdü.Sonrasında ise kendini kısa zamanda o kadar geliştirdi ki artık yavaştan koşmayı, koltuk tepelerine tırmanmayı ve şimdilerde de geri inebilmeyi öğrendi. Başlarda düşe kalka yürüse de şimdi ustalaştı artık ama yine de arada düştüğü olmuyor değil.İlk adım törenini aslında oğlum yürümeye başlayınca yapacaktım ama araya tatiller,oruç ve bayram girince mecburen bu zamana kaldı.Oğlum artık 14.5 aylık ve dün nihayet köstek kesme geleneğimizi yerine getirebildik.Köstek kesmenin amacı çocuğun bundan sonraki hayatında düşmeden ,sağlam adımlarla yol almasıdır.Aslında bu gelenek pek çok kişi tarafından pek bilinmese de çok eski bir gelenektir.Bazı yerlerde bahsettiğimde çoğu insan ilk kez duyduğunu belirtiyor. Bu adetimize göre yürümeye başlayan çocuğun ayaklarına kırmızı bir ip bağlanır.

ip kesilmeden önce

ipin kesildikten sonra
Ama çok sıkı olmamalı.Sonra koşacak olan çocukların eline gofret veya ikram edilecek şey verilir ve ip bıçakla kesilerek çocuklar evin etrafında bir tur koştuktan sonra köstek kesilen çocuğun yanına gelirler ve elindeki ikramlık yiyecek misafirlerle birlikte yenir.Koşarken çocuklardan arkalarına bakmamaları ve düşmemeleri tembihlenir.Düşerlerse kösteği kesilen çocuğun da yaşamında sık sık düşeceğine inanılır.En sonunda da tepsinin içine kalem ,kitap,makas,ilaç kutusu gibi meslekleri temsil eden nesneler konur ve çocuğun seçmesi içine önüne bırakılır.Aslında diş  buğdayındaki ile aynı.Biz de tepsimizin içine kalem,kitap,makas,ilaç kutusu koyduk ve benim oğlum bu kez de(diş buğdayında da aynı şeyi seçmişti) yine ilaç kutusunu aldı.Galiba ilerde gerçekten eczacı olacak : )) Böylece iki buçuk ay aradan sonra ilk adım törenimizi de gerçekleştirmiş olduk.Yapmak istediğim ama gerçekleştiremediğim pek çok hazırlık olmasına rağmen yine de kösteğimiz gayet güzel geçti.Oğlumun kösteğinde koşan yeğenim ve kuzenime de burdan teşekkür ederim.

2 yorum:

SEMİHA AYDEMİR dedi ki...

Benim kızında çok düşüyor bunu deneyeceğim

Unknown dedi ki...

Bu kostegi kim kesiyor acaba benim oğlum 18aylik ve iki adım atıp düşüyor