19 Nisan 2012 Perşembe

Bebek Bisküvisi

Oğluma ev yapımı bisküvi tarifi ararken netten aşağıdaki tarifle karşılaştım.Birçok yerde bu tarif çıktı karşıma.Daha önce başka bisküvi tarifleri de denemiştim ama istediğim sonucu elde edememiştim.Geçenlerde yaptığım bir tarifle bisküviler çok sert olmuştu.Belki ben fırında fazla tutmuş olabilirim ama yine de piştikten sonra ağızda kıtır  bir tat bırakıyordu. En son yaptığım tarif ise gerçekten güzel oldu.Bebeğimin yoğurduna karıştırıyorum ve oğlum sevdi gibi görünüyor.Ben bu tarifi denemek için yarım ölçü olarak yaptım.Her ihtimale karşı ziyan olmasın diye.Tere yağ çok gibi görünse de bebeklerimizin buna da ihtiyacı var.Oğlum daha 10 aylık olduğu için yumurtanın sadece sarısını koydum.İşte netteki tarif ;

10 yemek kaşığı tepeleme un
100 gr. oda sıcaklığında tere yağ
1 çay bardağı üzüm pekmezi
1 yumurta
vanilya yada şekerli vanilin

Yapılışı:Tere yağ ,un,yumurta pekmez ve vanilini bir kapta güzelce yoğuruyoruz.Gerekirse un ilavesi yapabilirsiniz.Ben yarım ölçü ile denerken bile 5 kaşıktan fazla un kullandım.Kulak memesi yumuşaklığında bir hamur elde etmelisiniz.Sonra merdaneyle serçe parmağı kalınlığında açıp kurabiye kalıbıyla kesebilir(resimde benim yaptığım gibi) yada çay bardağıyla da bu işi görebilirisiniz.Yağlı kağıt serdiğimiz tepsiye bisküvileri dizip önceden ısıtılmış 170 derece fırında 15 dk. pişiriyoruz.Yalnız dikkat edin 15 dakikayı geçmesin sonra pişince fazla sert olur daha önceden denemeyle sabitlenmiştir : ) Pişer pişmez hemen fırından çıkarın ki içindeki sıcaklıkla daha da pişmesin.Afiyet olsun umarım bebekleriniz severek yer .

Hiç yorum yok: