10 Mayıs 2012 Perşembe

Diş Çıkarma

Diş çıkarma her bebekte farklı aylarda olmakla birlikte  ortalama ilk dişler 6.-8.aylar arasında çıkmaktadır.Belirtileri de genelde uykusuzluk, huysuzluk,salya akıtma,ısırma ,bazı bebeklerde ateş,ishal vb. Oğlum Mete ilk dişlerini 7.5 aylıkken çıkardı ama belirtileri yaklaşık 2 ay öncesinden baş gösterdi.Gece ağlayarak yarım saatte bir uyanmalar beni ve eşimi fazlasıyla yordu. Ama işin ilginç tarafı oğlum dişlerini çıkarırken hiç salya akıtmadı haliyle ilk dişlerini fark etmemiz de tesadüfen oldu.Bir akşam oğluma elma yedirirken ağzına büyükçe bir parça aldığı için elimle çıkartmak isterken elimi bir şeyin kestiğini fark ettim.Sonra ağzına baktığımda oğlumun üstten iki dişinin çıktığını yandaki diğer iki dişinin de uçlarının belirdiğini fark ettik.Oysa ben hep salya akıtacağını falan beklediğimden daha önce hiç dişlerine bakmamıştım.Sonraki 2-3 hafta içinde de alt ön iki dişini de çıkardı sevgili oğlum. Bugünlerde de üst azı dişlerini çıkarıyor galiba.Çok huysuz ve sürekli eli ağzında  öyle ki parmaklarında minik dişlerinin izlerini görmek mümkün.Geceleri de bazen ağlayarak uyanıyor ve bu aralar kakasında değişiklikler fark ettim.Eskiden daha katı yaparken şimdi kakası yumuşak kıvamda ve sıklığı da arttı.Ben dişlere yoruyorum ama umarım başka bir nedenden kaynaklanmıyordur.Mete'nin diş sıralaması da farklı oldu. Genelde bebekler ilk önce alt ön kesicileri çıkarırken oğlum önce üst ön kesicileri ve üst yan kesicileri sonra da alt ön kesicileri çıkardı.Umarım tüm dişlerini en az ağrıyla ve sıkıntıyla çıkarır yavrum .Bu zorlu süreci çarçabuk atlatırız inşallah.Tüm annelere ve bebeklerine kolaylıklar diliyorum.

Hiç yorum yok: