17 Şubat 2012 Cuma

Bebek Yemekleri-Balık ve Tarhana Çorbası

Oğlumun bugünkü menüsünde levrek balığı ve tarhana çorbası var.İşte tarifleri:

Levrek Balığı: Oğluma balıklarını genelde fırında ızgara şeklinde pişiriyorum.Böylece hem daha lezzetli oluyor hem de ağır kokusu olmuyor.Hafifçe yağladığım balığı borcama koyup fırında 200 derecede 20-25 dk. pişiriyorum.

Tarhana Çorbası: Ben genelde tarhana çorbasını sebzeli yapıyorum. 1 yemek kaşığı tarhana çorbasını biraz suyun içinde bekletiyorum ki erisin ve topaklanmadan pişsin diye.
1 yemek kaşığı tarhana
1 küçük patates
1 küçük havuç

Yapılışı: Küp küp doğradığımız patates ve havuçları 2 bardak suyla haşlıyoruz.Pişen sebzelerin içine tarhanayı da ekleyip 5 dk. daha kaynatıyoruz.Ateşten aldığımız çorbayı tel süzgeçten geçirip bebeğimize yediriyoruz.
Balığı isterseniz içine ilave ederek yada ayrı olarak yedirebilirsiniz.Bebeğinizin tercihine kalmış hangisini seviyorsa öyle yedirin.

Hiç yorum yok: