12 Mart 2013 Salı

Mini Çiftliğimiz

Meraklı Minik dergisinin bu ayki konusu inekler,çiftlik hayvanları ve süt nasıl elde edilir. Bu ay oğlum dergiye ayrı bir ilgi gösterdi. Bunda ineklerin ve traktör resimlerinin bol bol yer alması ve oğlumun sevmesiydi. Aklına geldikçe dergiyi alıp cüt cüt yani süt diye bana getiriyor ve birlikte dergiyi inceliyoruz. Oğlumun bu ilgisini görünce bende resimlerdeki çizilmiş ahır ve çiftliğin gerçeğini yapayım dedim. Dokunarak oynaması ve resimlerdekinin somut halini görmesi açısından oldukça faydalı olacağını düşünüyorum. Kısaca nasıl yaptığıma gelirsek önce evdeki boş tencere kutumuzu ahır haline dönüştürdüm ve üzerini el işi ve yapışkanlı kağıt ile kapladım. Daha sonra kartonun üzerine  kebap çöp şişlerinden çit yaptım. Çitleri silikonla yapıştırdım ki ayakta durabilsinler ve kısa sürede kuruması için. Otlar niyetine yeşil el işi kağıdı ile zemini kaplayıp üzerine de küçük bir göl yaptım. şimdilik ördeklerimiz su içecek ama projemin devamı da gelecek. İneklerin saman yedikleri yeri (yada su içmek için ) de tuvalet rulo kağıdını yarıya keserek  yaptım ve zemine silikonla yapıştırdım.Ve onunda ortaya ahırımız ve çitlerle çevrili mini çiftliğimiz çıktı. Çiftliği genişletme çalışmalarımız devam edecek :)) Ama oğlum hala arabalarına park yeri olarak kullanmazsa :) Erkek çocukları neden böyle arabaya düşkün yaa. Ben ahır yapıyorum oğlum içine hayvanları değil arabalarını park ediyor :))




 


Hiç yorum yok: