8 Haziran 2012 Cuma

Meyveli Yoğurt

Yaz aylarına giriş yaptığımız şu günlerde çarşı pazarda yaz meyveleri de bir bir tezgahlarda yerini almaya başladı.Haliyle kışın sınırlı meyvelerinden kurtuluyoruz yavaş yavaş.Artık yoğurtlarımıza kayısı,şeftali ,yeni dünya,kiraz,kavun,karpuz ilave edebileceğiz.Kışın da güzel meyveler var ama çoğu ya gaz yapan turunçgillerden yada alerji yapabilen tropikal meyvelerden. Bu yüzden oğluma portakal,mandalina,kivi yediremedim bu kış.Genelde elma,armut ve muz yedirdim.Ama artık meyve pürelerini kayısılı,şeftalili yapıyorum.Benim oğlum gibi yoğurdu pek sevmeyen ,sade yediremeyen anneler için meyveli yoğurtlar iyi bir alternatif.Ayrıca yoğurdunuz biraz ekşi gibiyse içine 1-2 tane ufalanmış bebek bisküvisi ekleyerek de farklı lezzetler sunabilirsiniz kuzularınıza.Gelelim meyveli yoğurdumuzun tarifine,

1 su bardağı yoğurt
1/2 muz
1/2 şeftali
1-2 adet bisküvi

Yapılışı:Muz ve şeftaliyi (yada diğer mevsim meyveleri de olabilir) cam rendede rendeleyin ve yoğurdunuza ilave edin.Ayrıca kırılmış yada ufalanmış bisküviyi de ekleyerek iyice karıştırın.İşte meyveli yoğurdumuz hazır afiyet olsun.Benim oğlum  11.5 aylık olduğu için daha bal kullanmıyoruz ama 1 yaşından büyükler için içine 1 tatlı kaşığı bal da eklenebilir.

Hiç yorum yok: