13 Kasım 2012 Salı

Lapbook Yapımı

Oğlum bu aralar arabalarına sarmış durumdayken aklıma bir araba lapbooku yapmak geldi. Gerçi bu kitapçıkların yaşı 2-3 arası ama zaten ben şimdi sadece göstermek ve arabaları tanıtmak için verdim kendisine biraz inceleyince de kaldırdım. Asıl kullanacağımız zaman tam anlamıyla merakının perçinleneceği zaman diye düşünüyorum. Daha 17 aylık bir çocuğun kullanabileceği bir kitap değil. Hazırlamamın bir diğer sebebi de evde olduğum bu zamanları iyi değerlendirmek ve elimin altında hazır bulundurmak. Nitekim seneye ağustos gibi işe geri döneceğimden çalışırken pek de verimli olacağımı ve yeterli zamanımın olacağını düşünmüyorum.Ben iyisi mi şimdiden materyallerimi hazırlayayım değil mi? Lapbookun içeriğine gelince;



 
*Orta sayfada Mcqueen arabalar resimlerini boş kağıda yapıştırıp şeffaf dosyanın içine yerleştirerek bir kitapçık yaptım.Resimleri 1 tl. ye satılan yapışkanlı  duvar stikerlarından hazırladım.

*Sağ tarafta da renkleri göstermek için renkli araba resimlerinin çıktısını alıp kartona yapıştırdım ve lamine ettim.Çıktıyı http://www.childcareland.com/free.html buradan aldım.
*Sol tarafta sayıları öğrenmek için arabalı sayı kartları hazırladım.Çıktıları da http://www.1plus1plus1equals1.com/CarsTotBook.html buradan aldım.




*Lapbookumuzun arka kapağında da bir araba yapbozumuz var.Onun da çıktısını alıp kartona yapıştırdım ve lamine ettim.Sayfanın üstüne de resmin siyah baskısını koydum ki yaparken bu gölgelerden yararlansın diye.Çıktıyı da http://homeschoolcreations.com/MrWillowbysChristmasTreePrintables.html buradan aldım.



En son olarak da tüm dosyayı lamine ettim çünkü benim oğlum biraz yırtma meraklısı da :))








7 yorum:

aycinones dedi ki...

ne güzel olmuş!

nurcan dedi ki...

teşekkür ederim.

Meşgul Anne dedi ki...

Bu lapbook a bayıldım. Konusunun arabalar olması daha da ilgimi çekti.Oğlum da bayılıyor arabalara.Fırsat bulduğumda siizden esinlenerek bende deniyeceğim.
BU arada blogumda sizin için bir ödül var . http://evrimardasevimli.blogspot.com/2012/11/iste-benim-blogger-odullerim.html

nurcan dedi ki...

çok teşekkür ederim.Ödül için de ayrıca teşekkürler tekrar layık görülmek çok güzel.

Unknown dedi ki...

Selam,
Bende bu fikri çok beğendim ama acaba bunu yaptıgınızda ufaklık kaç aylıktı ve ilgisi nasıl oldu?

Unknown dedi ki...

Selam,
Bende bu fikri çok beğendim ama acaba bunu yaptıgınızda ufaklık kaç aylıktı ve ilgisi nasıl oldu?

nurcan dedi ki...

çalışan anne bunu 1 ay önce yaptım ama oğlum bu aralar yırtmaya meraklı olduğu için onu şimdilik kaldırdım kenara daha sonra tekrar çıkarıcam ortaya içindeki etkinlikleri zaten şuan itibariyle yapamaz eğer isterseniz içindekilerini çok basite indirgeyerek de yapabilirsiniz sadece arabaları vb. nesneleri tanıtmak için.Sizde bakarsınız oğlunuzun tepkisine hazur değilse daha sonra verirsiniz eline.