7 Ekim 2012 Pazar

Keçeden Kitabımız

Geçenlerde nette bloglara bakarken keçeden yapılmış bir kitap gördüm.Blogdaki  bayan kendi kızına seyahat ederken vakit geçirmek için yapmış.Bende oğluma yolculuk sırasında sıkılınca değişik bir alternatif olsun diye yapmaya karar verdim.İlk önce eksik olan malzemelerimi tedarik ettim ve işe koyuldum.Aslında kitabı yapmak çok kolay biraz el becerisi ve azimle herkes yapabilir.Üstelik evde dikiş makinesı olanlar için belki bir günlük bir iş.Ama  ne yazık ki benim makinem olmadığı için tüm defteri ,içindeki her ayrıntısını elle dikmek zorunda kaldım.Haliyle biraz da vaktimi aldı.Ama el işini sevdiğim için benim için hiç de zor değildi.Kitabın yapılış ayrıntılarını bakmak isterseniz http://atsecondstreet.blogspot.com/2010/02/on-go-book-tutorial.html  bayanın kendi kızı için yaptığı kitabı.Dediğim gibi ben elle diktiğim için ve içeriğini kendi oğluma göre değiştirdiğim için ayrıntıları yazmıyorum.Dilerseniz sizde kendi çocuğunuz zevklerine göre farklı sayfalar hazırlayabilirsiniz.Hepsi sizin hayal gücünüze kalmış.Ben daha çok oğlum için birşeyler öğretebileceğim eğitici ve eğlenceli sayfalar hazırladım.İşte buda bizim kitabımız.
                                                                                                                                                                 

Kitabımızın dış yüzü
                                                                                                                                                         

Kitabımızın ilk sayfasında bir cep var ve düğmeyle açılıp kapanıyor.Oğluma düğme iliklemesini öğretmek için iyi bir yöntem.İkinci sayfasında da 1 den 5 e kadar keçeden yapılmış rakamlar ve altında da nesneler var.Aslında bunlar montessori aktiviteleri olarak yapılabilecek etkinlikler.
Kitabımızın 3.ve 4. sayfasında elma yapbozumuz var.6 parçadan oluşan bu yapbozu yan sayfaya karışık olarak dizip resimdeki gibi dizmeyi deneyeceğiz.Oğlum şimdilik bunu yapmak için küçük ama daha sonraki yıllarda eminim sevecektir.

                                        Kitabımızın son sayfalarında da karalama yapmak için küçük bir bloknot defterimiz ve boyama kalemlerimizi koyduğumuz gözler var.Böylece yazı yazarak araba yolculuklarımızda güzel vakit geçirebiliriz.



Buda arka kapak


4 yorum:

Adsız dedi ki...

Super olmus, cok begendim elinize saglik...

nurcan dedi ki...

teşekkür ederim .

Hilal dedi ki...

ellerine sağlık, hakkaten çok güzel olmuş

nurcan dedi ki...

teşekkür ederim hilal hanım